Подвиг і зрада поруч йшли сторінка 9

   А що ж діялося з селом вже у пізніші і наші часи? Воно стало чітко виражено двополярним за психологією, способом мислення і виявом своїх емоцій і почуттів селянами. Вони керуються не старими, виробленими не сторіччями, а тисячоріччями звичаями, навиками, моральними засадами, а новими, московсько-большевицькими. Спочатку ці нові привнесені нам звичаї виникали, зароджуючись як політичні підозріння один до одного, недовіра, відчуженість, антипатія, а тепер це явна ворожість. Все, що росло і розвивалося тисячоліттями на спільному генетичному корені, народно-національній ментальності, буквально за якихось десять чи п'ятнадцять років більшовизму було знищено до основи. Чужі поняття та ідеї, що виросли з психології завойовника, нищителя всього прекрасного, були насильно привиті в серця і розум нового покоління народу, який з часом прийняв ці чужинецькі ідеї як власні, і тепер до цих закам'янілих сердець і розуму не доходить аналітична думка, що такі пилати, юди, сексоти та їм подібні були породжені московським большевизмом, ними культивовані і виховані, що самі по собі зрадники не виникають. Тепер треба, щоб вмерли щонайменше два покоління, аби молодь могла хоч трохи критично замислитися над своєю долею і долею народу. А скільки ж то треба поколінь, щоб хоч трохи відродити те, що було властиве спільноті села до приходу більшовиків?
   Симптоми росту нового вже є. Для прикладу візьму два покоління сільської адміністрації. Прізвищ не подаю свідомо, щоб їх покоління не соромилися за минувшину.
   Отже, старий адміністратор, що свідомо виховувався при большевизмі, виявляв абсолютну нетерпимість до тих, що думають і діють по-новому. В лічені секунди в кабінеті установи чи в якомусь іншому місці перетворювався в клубок нетерпимості, зла, ворожості, агресії до людини, що належала до іншої конфесії. Ті щойно названі прояви емоцій не давали йому нормально говорити з людьми. Майже завжди у таких випадках кричав, все заперечував і нервувався, хоч співрозмовник не порушував політичних чи релігійних питань.
   А новий адміністратор, який свідомо виховувався, вчився і діяв вже в період "перестройки", "оксамитової революції" та діяльності Української держави, виявляє стриманість, поміркованість. Зі всіма говорить однаковим тоном, не виявляє до людей іншої конфесії та інших політичних поглядів нетерпимості та ворожості, хоч конфесійно належить до свого попередника. Все тут випливає з того, що комсомол, партія і МГБ не встигли влити в його серце великої дози московської отрути. Це є приклад вже нового дихання в нашій історії. 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10